Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/-www/drbojti.hu/htdocs/drbojti_hu/wp-content/themes/Feather/functions.php:452) in /home/-www/drbojti.hu/htdocs/drbojti_hu/wp-includes/functions.php on line 6830
Dr. Bojti István orvos, pszichoterapeuta | Ultrahang

"jobb a világ"

Ultrahang

Hasi ultrahang vizsgálat

Mi várható és mi nem várható el a lelettől?

A máj, az epehólyag és a nagyobb epevezetékek, a hasnyálmirigy, a vesék, a lép, a hasi aorta és környezete, a húgyhólyag vizsgálatára kerül sor. Ezen szerveknek elsősorban azok a megbetegedései diagnosztizálhatók, amelyek a szerv alakját vagy a szerkezetét megváltoztatják. Például a szervek megnagyobbodása, kitágulása, kövek, daganatok láthatók.

Mire nem alkalmas a hasi ultrahang vizsgálat?

A nyelőcső, a gyomor és bélrendszer alig vizsgálható. Legfeljebb nagyobb daganatok, gyulladásos duzzanat, vagy a szokatlan gázosság  válik láthatóvá. Az olyan fontos betegségek, mint a gyomor nyálkahártya gyulladása, a fekélybetegség, a bélrendszeri polypusok, korai stádiumban lévő rosszindulatú daganatok ultrahanggal egyáltalán  nem diagnosztizálhatók.
A vizsgálatra éhgyomorral és lehetőleg telt húgyhólyaggal kell jelentkezni.
A hasi ultrahang vizsgálatról további részletek olvashatók ezen a honlapomon:
www.hasiultrahangnyiregyhaza.hu
A végtagi artériák ultrahang vizsgálata
Az artériák Doppler áramlásmérő ultrahang készülékkel figyelhetők meg, ennek alapján érszűkület lehetőségét lehet kizárni, vagy igazolni. Az érszűkület helye és mértéke is megállapítható ezzel a módszerrel, ennek alapján a kezelésre is javaslatot lehet tenni. Az artériák képalkotó ultrahang vizsgálatának jelentősége a gyakorlat szempontjából minimális.

Linkek partnereinktől